22.8.09

Neljapäev, 13.08 - Porto Georgioupolise müsteerium

Selle päeva hommikul hakkasime mööda rannajoont liikuma ida poole, kuid väga kaugele me ei jõudnudki, kuna tegemist oli tõeliselt kivise ja kaljuse rannikuga. Sealt võis leida nii peavõrusid ja pudeleid kui ka lainelaua - ühesõnaga suhteliselt räpane. Koperdasime hoopis ühe hüljatud hotellikompleksi otsa: Porto Georgioupolis Hotel, mis nägi oma hiilgeaegadel (vaata pilti allpool!) tõeliselt võimas välja. Nüüd aga pigem nagu kummitushotell... Kõik nägi välja nii, nagu oleks sealt alles mitte väga ammu lahkutud. Brožüürid hotelli kohta, raamatud, kohvrid, riided, mööbel, šeifid, fotod, ravimid - absoluutselt kõike võis seal vedelemas näha. Uskumatu vaatepilt ühesõnaga! Ja loomulikult tekkisid minul ja Erikul kohe oma teooriad: 1) Teooria nr 1 - mingisugune loodusõnnetus (näiteks maavärin), mis sundis kõiki kiiresti lahkuma ja oma isiklikke asju hülgama; 2) Teooria nr 2 - suurejooneline haigusepideemia, mille tagajärjel pandi kõik nakatunud karantiini ja terved inimesed lihtsalt põgenesid (nägime silte kirjaga "Disinfected" ja hulgaliselt ravimeid); 3) Teooria nr 3 - asi ei tasunud ennast ära, ehk lihtsalt pankrot, kuid siis jäi õhku siiski küsimus - miks ei võetud kaasa isiklikke asju nagu fotod, riided, hügieenitarbed jms? Igatahes tundub täiesti uskumatuna, et selline suur ja võimas hotell lihtsalt pankrotti oli läinud. Pigem ikka midagi salapärast ja šokeerivat... Nägime seal küll ühte kohalikku prügikolli, kuid tema ilmselt inglise keelt niikuinii osanud ei oleks, seetõttu jäigi asi lahtiseks. Tulime tagasi Kavrosesse ja sõime ühte maailma parimat klassikalist Kreeta pizzat, mis värskelt meile valmistati. Ei meenugi, et kunagi varem nii head pizzat saanud oleksin. Samas, Kreetal ongi suurepärased toidud. Mõnda aega sai loomulikult mererannas lebotatud, seekord võtsime lamamistoolid. Vesi oli kogu aeg nii soe, et lihtsalt uskumatuna tundus, et see oli tõesti merevesi. Õhtul küla vahel jalutades ja kergeid shopinguplaane pidades tekkis järsku võimalus sõita tillukese rongiga (midagi sarnast, nagu meil Eestis loomaaias ja muudes taolistes paikades) Georgioupolisse õhtupoolikut veetma. Mõeldud, tehtud. Me küll arvasime, et rong tiirutab natuke rohkem ringi, kuid ei, peatus, ning selgus, et ülejäänud aja saab niisama ringi kolada. Alguses tundus meie nii-nimetatud vaba aeg lõputu, kuid mingil hetkel hakkas see väga kiiresti liikuma. Jalutasime öise mere ääres ja sadamas, klõpsisime pilte ning külastasime väikseid poekesi, et kohalikke saaduseid, nagu oliiviseep ja raki, soetada. Valik poodides on tõeliselt kirju ja segadusttekitav, kuid kõik otsused said siiski tehtud. Öine Georgioupolis oli väga kaunis ning omamoodi särav. Enne Kavrosesse tagasipöördumist sai veel küla suurima kiriku ees istutud ning jäätist limpsitud. Mõnus lõpp sellele pikale päevale. Muide, kuskil kella 22 ja 23 vahel oli õhutemperatuur natuke üle 20 soojakraadi, nii-et tegelikult on ikka veider mõelda küll, kui jahedad on meie Eesti ilmad enamuse ajast, ka suvel.