3.8.09

Poolsaarte tripp vol 2: Pärispea & Käsmu, 1. osa

Laupäev, 01.08 - Tegemist siis järjega 10.05 aset leidnud Käsmu & Vainupea tripile (loe siit!). Ma ei mäleta enam, mis kell me alustasime, kuid enne lõunat oli see kohe kindlasti. Esimene peatus traditsiooniliselt Rakveres, Põhjakeskuses, kus ma väikestviisi shopinguhullusega nakatusin. Kõigepealt leidsin endale varem ligikaudu 600 eeku maksnud kingad nüüd ümmarguselt 100 krooniga. Punased, tikk-kontstega lakk-kingad teravate ninadega. Ja nendega kaasneb ka üks hea lugu: nimelt võttis Erik mu uued kingad enda kätte ja New Yorkeris käies jättis need loomulikult proovikabiini nagisse rippuma. Olime siis poest väljas ja ma tundsin huvi, kus mu kingad olla võiks... Tormaski siis tüüp poodi tagasi ja tema õnneks olid kingad seal, kuhu ta need jätnud oli. Ilmselgelt ma oleks vastasel juhul väga vihaseks saanud. Vähemalt mu ema sai hiljem korralikult naerda, kui talle sellest seigast rääkisin. Igatahes New Yorkeris käik oli samuti produktiivne, kuna sain naeruväärselt väikese summa eest tervelt neli asja: hallikas-hõbedased lühikesed püksid, lilla pitsilise traksidega topi, kaelakee ja türkiissinised kõrvarõngad. Olin rohkem kui rahul. Ja veel, avastasin oma vasaku põlve küljelt mingisuguse muna, mis väga ebasobiv välja nägi. Ostsingi siis elastiksidet ja mässisin selle koha sisse ning muna muutus päeva peale järjest väiksemaks, kuni põhimõtteliselt üldse ära kaduma hakkas. See selleks. Suundusime lõpuks oma tegelikku sihtkohta - Pärispea poolsaarele, kus sõitsime läbi Loksa ning Suurpea ja jõudsimegi lõpuks Pärispea külla. Pärispea on küla Harju maakonnas Kuusalu vallas Lahemaa rahvuspargis Pärispea poolsaare põhjaosas Hara lahe ääres. Külas oli Pärispea kalakasvatus, kus kasvatati mereveega kalatiikides forelle. Nõukogude ajast on Pärispeal säilinud sõjaväelinnak kunagise õppekeskuse ümber Pähknemännikus. Edasi jalutasime mööda rannaäärt Purekkari neeme suunas ja see jalutuskäik oli vist üks idüllilisemaid minu elus. Soe päike, vaatamata sellele, et just oli sadanud paduvihma, mõnus merevesi ja mõni üksik vihmapiisk. Ma ei imesta üldse, kui kunagi kuskile mere äärde elama kolin! Armastan merd ja seda rahulikku, hurmavat tunnet sealjuures. Edasi suundusime teistkordsele Käsmu tiirule, läbides näiteks ka Turbuneeme ja Viinistu, kus asub Viinistu Kunstimuuseum, mis avati 2002. aastal endise kalatööstuse renoveeritud hoonetes. Lugu jätkub peagi...

0 opinion(s):

Post a Comment