14.10.09

Sügisejutud (1. osa ehk 09.-10.10)

Reede, 09.10 Varahommik üllatas tiheda rahesajuga. Korraks ärkasin ja siis magasin rahulikult edasi. Isa aga ütles hiljem, et mu Saabi kapott oli täiesti valge olnud. Lillepeenardest võis tõesti mõningaid rahekillukesi silmata. Selline sügis siis... Sain kätte ka oma päris esimesed visiitkaardid. Uhke tunne on küll, tõesti. Aga pilt ütleb siiski rohkem, nii-et kunagi, kui mul rohkem aega tekib, saab seda kindlasti siit näha. Asjade pakkimine on järgmine samm teekonnal uude kontorisse. Ja siis tulebki linnavalitsus ka füüsiliselt hüljata. Pärast tööpäeva lõppu suundusin aga autoteenindusse kliimapumba probleemi lahendama. Sain sealt tüübi, kes tegeles ainult minu autoga ja lõpptulemus oli selline: "Kui kunagi laiali läheb, eks siis saab teada, milles probleem!". Haha, tegelikult päris nii hull see asi ei olnud. Igasugused vedelikud said samuti üle kontrollitud. Kunagi saab vast teada, mis selle pumbaga siis lahti on... Vähemalt sai teeninduses omajagu nalja ning kuigi olin seal suhteliselt kaua, lendas aeg imekiiresti. Autod on lihtsalt toredad. Laupäev, 10.10 Kuskil kella kümne paiku sai alguse sõit Tartu poole koos Erikuga. Mõtlesin, et võiks ikka Osturalli üle tsekkida ja seda sai ka tehtud. Kuigi kogu see teema oli mõttetu, leidsin siiski megaägedad Levi Strauss & CO teksad, õigemini on tegemist näidismudeliga, mis teeb asja veel paremaks. Edasi läksime Taskusse, et Cinamoni külastada. Kaalusime igasuguseid variante, kuid lõpuks valisime ikka sellise, mis algselt plaani ei mahtnud, nimelt "Surrogaadid" ehk Surrogates. Olgem ausad, mulle see film meeldis, Bruce`i nägemine oli ka kuidagi nostalgiline. Sellest saab aga lugeda juba minu filmirubriigist. Vahepeal jõudsime veel üpris mõnusat Lavazza kakaod mekkida ning hiljem mäkist kaks lasteeinet võtta, sest seal on praegu eriti armsad kutsad saadaval (suur-suur awww!). Seejärel ootas ees Võnnu, täpsemalt aga sealse kiriku pildistamine, kuna tegemist on minu meelest tõeliselt kena hoonega. Võnnu kirikut hakati ehitama juba 1232. a. Kirik õnnistati sisse 1236. a jakobipäeval ja pühendati apostel Jakobusele, kellelt sai endale ka nime. 17. saj sai kirik sõdades korduvalt kannatada. Remondi käigus teda pikendati (1784.-1787. a) ja ehitati uus torn (1789. a) ning laiendati aknaid. 1870-1871 aga ehitati altaripoolsesse ossa juurde külgtiivad. Kiriku altarimaali (1874) autoriks on O. von Moller. Altar pärineb aastast 1884, orel aastast 1895 ja kell aastast 1760 (Riia). Sisse me kahjuks ei pääsenud, kuna jumalateenistused toimuvad igal pühapäeval kell 11:00 ning muul ajal on uksed ilmselt suletud. Peale Võnnu kirikut jalutasime natuke ka Maarja-Magdaleena kiriku juures. Maarja-Magdaleena on minu meelest üks ilusamaid kohanimesid Eestis. Kõnealust kirikut nimetatakse esimest korda 1380. a Palamuse koguduse abikirikuna. Tõenäoliselt on kirik ehitatud 14. saj teisel poolel või 15. saj. 16. saj möllanud sõdades hävis suures osas ka Maarja-Magdaleena kirik. 1642. a algab uue kiriku ehitamine, samuti asub tol ajal Maarja-Magdaleenasse elama oma õpetaja. 1885-1887 ehitati vana kirik neogooti vormides põhjalikult ümber. Kirik taaspühitseti 1887. a sügisel. Viimane põhjalik remont teostati 1937.a. Praegu aga vahetatakse seal vana katust uue vastu. Enne koju jõudmist vaimustusime ühest teeäärsest lambakarjast, kes tegi seal igasuguseid trikke ja oli niisama muhe. Ei saa ka mainimata jätta, et kogu päeva jooksul oli maailmailus sügisilm ja kõige mõnusam päike. Õhtul (või pigem öösel) hakkasid mu vanemad aga Kreeta poole liikuma, põhimõtteliselt sinna samasse, kus mina ja Erik augustis käisime. Ilmateade lubas neile vihma, seega, good luck! Meil aga täitus Erikuga aasta koosolemist, mis on minu jaoks igas mõttes rekordiline. Kingituseks sain ägeda (st jämeda) hõbeketi, ise kinkisin samuti midagi hõbedast. Ühesõnaga, p i d u p ä e v.

6 comments:

  1. Võnnu on tõeliselt tuttav paik mulle, olen juba pisikese tatina seal mitmeid koolivaheaegu mööda saatnud ja oi kui palju lollusi koos onupojaga korda saatnud. Nüüd ei olegi ammu enam sinna sattunud, nii et see viga tuleks mingi aeg parandada:)))

    ReplyDelete
  2. miks sa just Võnnus oled olnud? (mul on mälus mingi segadus seoses sellega :D) aga armas koht on see tõepoolest :)

    ReplyDelete
  3. minu onu elab seal, vot sellepärast olen seal olnud:D
    eks kui ma järgmine kord jälle lähen võin su kaasa võtta, kui saab:D

    ReplyDelete
  4. aa, ma eeldasingi, et mingi sugulaste teema sellega oli :D on seal siis midagi, mis mul veel nägemata jäi? :O:D (nii väike koht ju..)

    ReplyDelete
  5. kusjuures seal on päris mitmeid mahajäetud hooned küll, mida sa kindlasti külastada tahaks ja mida ma ise ka ei mäleta päris täpselt enam:D

    ReplyDelete
  6. üü, on need mingid ägedad siis? :P

    ReplyDelete