16.11.09

14.-16.11

14.11 (laupäev) - Ärkasin ja ei viitsinud end absoluutselt liigutada... vähemalt tuli sel korral üle 8 tunni und ära. Kuna pidin aga üsna pea Tartusse sõitma, ei saanud hommik igavesti kesta. Kümne paiku kimasingi sinna ja korjasin "jala-mees" Eriku ka peale ning algas sõit Valga suunas. Nimelt toimus Valga kultuuri- ja huvialakeskuses Taaskasutuslaat, mis oli aga viisakalt öeldes mõttetu. Põhiosa moodustasid vanad riided, natuke raamatuid ja taolised küpsised, kommid ning muud maiustused, mida tavaliselt ka turult leiab. Igatahes tekkis kuskilt plaan hoopis Lätisse minna, kuna mina käisin seal viimati ilmselt põhikooli ajal. Niisiis sõitsimegi Valka suunas ja tiirutasime seal veidi ringi, külastasime paari toidupoodi ning leidsime pildistamiseks ühe sobiva koha - ilmselt midagi vabaõhulava taolist. Läti õlli ostsin ma ka ning alles hiljem avastasin, kui kihvt pudeliavaja selles 6-pakis kaasas oli. Õllepudeli kujuline ja peaaegu sama suur kui originaalpudelid. Lühidalt - vaimustus tekkis kergesti. No ja siis sain veel ka teada, et kuni 1920. aastani olid Valga ja Valka üks linn ning seejärel jagati linn vasttekkinud Eesti ja Läti riikide vahel. Järgmisel korral on plaan juba Riiga sõita ja üldse Lätimaal veidi rohkem ringi vaadata. Tagasi Eestimaal, tsekkisime põgusalt Sangaste lossi (ehitatud 1874-1881). Sangaste loss võlgneb oma olemasolu krahv Friedrich Bergile noorpõlves osaks saanud solvangule. Nimelt olevat ta Inglismaal ühe krahvi tütart kosida püüdes saanud loodetud äiapapalt vastuse: "Mina oma tütart metslasele Venemaalt ei anna!" Solvunud krahv naases murtud südamega koju ja ehitas armastatule mõeldes lossi. Alles pärast kodus vaatasin ma Sangaste lossi kodulehekülge ja avastasin, et võiks seda ka seest poolt külastada. Tõeliselt võimas ehitis igatahes. Sõitsime läbi ka Ilmjärve nimelisest kohakesest, kus oli väga ilusa väljanägemisega kirik. Ilmjärve apostliku õigeusu (Jumalailmutamise) kirik on ehitatud 1873. aastal kroonumõisa maa peale. Ehitis on maakivist, ristikujuline ja viie torniga. Kiriku juures asub 6 ha suurune kalmistu, mis õnnistati 1849. aastal. Tartus sai veel paar kiiremat käiku tehtud, nälga kustutatud ja peagi ka Jõgevale tagasi sõidetud. Päris head mitmed sajad kilomeetrid said sedapuhku läbitud ning mis kõige olulisem - lõunanaabreid külastatud. Õhtu aga tõi järjekordse tähistamise - sedapuhku minu vanemate 24. pulma-aastapäeva puhul. Nagu juba tavaks saanud, mööduvad kahjuks just laupäevad kõige kiiremini... 15.11 (pühapäev) - Mingi valemiga kestis uni lausa kella üheteistkümneni ja sellega seoses oligi pool päeva läbi. Kui meeldiv. Nädalavahetused on isegi nii lühikesed ja mööduvad sama kiiresti nagu tund aega. Igatahes, teine pool päevast kulus meil Erikuga ringisõitmisele, ohtrale kokkamisele ja muudele tavalistele pühapäevastele asjatamistele. Köögipoolest nii palju, et kõigepealt valmistasime feta-juustu salatit hiina kapsa, kurgi, tomati ja igasuguste maitseainetega. See osutus nõnda populaarseks, et me ise (eriti veel mina) saime salatit nautida ilmselt kõige vähem. Ema lennutas komplimente nii, et vähe polnud. Väitis lausa, et pidavat justkui välismaine salat olema. No oli tõesti väga hea ning teisipäevaks sai praeguse seisuga uus salativalmistamise aeg kirja pandud. Peale selle tegin ma valmis vaarika-šokolaadibrownies´e koostisega koogi, s.t. ei viitsinud neid nelinurkseid juppe lõikuda, vaid säilitasin kogu krempli ühtse suure koogina. See oli päris mõnus jällegi. No ja siis õhtul küsisin endalt, miks ei võiks alles reede olla, et saaks veel mõned vabad lisapäevad juurde. Seetõttu ootangi juba detsembrikuud, kuna siis on lausa neli järjestikust vaba päeva. Oh seda rõõmu küll. Puhkust niikuinii enne järgmist aastat kuskilt ei tule, nii-et küll ma veel jõuan kõvasti piinelda ja igasuguseid reisiideid välja mõelda. 16.11 (esmaspäev)