9.12.09

The Twilight Saga: New Moon (2009)


The Next Chapter Begins
New Moon põhineb Stephenie Meyeri samanimelisel romaanil ja on järjeks filmile Twilight, mis baseerub Meyeri eelmisel populaarsel romaanil. Režissööriks on Chris Weitz (The Golden Compass, 2007), peaosades esimesest osast tuttavad Kristen Stewart, Robert Pattinson ja Taylor Lautner.
Mainiks veel, et esilinastuse (3-päevasel) nädalavahetusel Ühendriikides ja Kanadas teenis film 142,839,137$, tõustes selle tulemusega läbi aegade kolmandale kohale (võrdluseks nr 2 Spider-Man 3 151,116,516$ ja nr 1 The Dark Knight 158,411,483$). Twilight saavutas samas edetabelis omal ajal 69,637,740$ 38. koha.

Veidi pärast Bella (Kristen Stewart) sünnipäeva otsustab Edward (Robert Pattinson) tüdrukust lahku minna eesmärgiga teda seeläbi kaitsta.  Kui murtud südamega Bella justkui unes läbi oma viimase kooliaasta liigub, tuima ja üksikuna, avastab ta, et on võimeline Edwardi kujutist esile kutsuma iseend ohtu seades. Bella kirg iga hinna eest Edwardiga koos olla viib aina suuremate ja suuremate riskideni, kaasa arvatud näiteks mootorrattaga hulljulgelt kihutamine.



Jacob Blacki (Taylor Lautner), Bella lapsepõlvesõbra ja salapärase Quileute hõimu liikme abiga taastab tüdruk oma seiklusteks vajaliku mootorratta. Bella jäätunud südant sulatab kas või mingil määral sõprussuhe Jacobiga, kel on samuti oma üleloomulik saladus.

Üksinda niidul jalutades satub Bella vastamisi surmavalt ohtliku ründajaga. Ainult ebaharilikult hiiglaslike huntide sekkumine päästab tüdruku selleks korraks, kuid samas ei kao edaspidine oht mitte kuskile. Ajaga võidu joostes õpib Bella tundma Quileute hõimu iidseid saladusi ja Edwardi lahkumise tegelikke põhjuseid. Samuti seisab Bella silmitsi potensiaalselt eluohtliku oma armastatuga taaskohtumisega, mis ei ole just selline, nagu tüdruk lootnud ja unistanud oli.





Sel korral koostan vastavalt oma seisukohtadele ka positiivsete (+) ja negatiivsete (-) külgede loetelu:
+ New Mooni võrdlemisi suur psühholoogilisus on teatud mõttes positiivseks küljeks, kuna filmi kulgemisega annab kaasa mõelda, arutleda ja mida kõike veel. Twilight oligi tõenäoliselt veidi kergema sisuga ning justkui sissejuhatuseks sügavamale teemaarendusele saaga edasistes raamatutes ja filmides.
+ Väga vinged olid stseenid libahuntidega! Raamatut lugedes ei saa kohe kindlasti sama tunnet kätte ning kinoekraanilt paistab kogu see müttamine ja hiiglaslikkus palju võimsam ning hirmuäratavam.
+ Jacob oli viimase peal ja korvas igati Edwardi veidi (või siis natuke rohkem kui veidi..) räsitud ilme. Mulle meeldis üleüldse see Quileute poiste kamp - igati sümpaatsed ja vaimukad tüübid.
+ Raamatust loetavad tegelaste kirjeldused ja iseloomustused lähevad suuremas osas väga kenasti kokku filmis nähtuga (näiteks dünaamiliselt liikuv Alice, pisike Jane, leekivpunaste juustega Victoria, musklis Jacob...). Mulle meeldis see äratundmisrõõm.
+ Minu jaoks siiski nii-öelda must-watch film, mis kokkuvõttes on alati ja igal juhul positiivne ning väärib vaatamist. ("Videviku"-saaga on üks väheseid kirjanduslikke üllitisi, mida ma lausa suure isuga alati lugenud olen.)




-  Minu jaoks oli New Mooni tegevuskava areng ja kulgemine kohati liiga aeglane ning unine. Võib-olla on põhjuseks asjaolu, et olen samanimelise raamatu juba ammu läbi lugenud ning tahes tahtmata asusin filmi ja raamatut kõrvutama ning võrdlema. Film oli minu jaoks justkui raamatu meeldetuletamine.
- Kuigi film ja raamat ei peagi loomulikult olema identsed, võinuks siiski mõningaid seiku vähem lihtsustada, lühendada (Bella ja Jacobi vaheline suhe; Itaaliasse Volturide juurde pääsemine jne).
- Edward nägi minu meelest tunduvalt kehvem välja, kui Twilightis. Tegelikult ma lausa naersin mõne koha peal, kui ta aegluubis liikus. Maitse üle ei ole mõtet muidugi vaielda, nii-et see punkt on "oluline" vaid mulle endale.
- Kui raamatut ei ole enne lugenud, siis ei pruugi iga emotsioon täielikult arusaadav olla. Seda just Edwardi ja Bella vahelise keemia puhul, mis filmis ei olnud minu meelest sama võimas kui raamatukaante vahel.

Kuna saaga esimene film Twilight oli siiski veidi meelepärasem, ei saa ma New Moonile sama kõrget hinnangut anda, kui andnuks Twilightile, seega 8/10

0 opinion(s):

Post a Comment