5.1.10

31.12.09 - 1




31. detsember - 2009. aasta viimane päev
 
Kuni kella 12-ni olin tubli tööinimene ja tegelesin usinalt suure ehitushankega. Seejärel algasid kodus söögitegemistuurid ja üks teatas, et peab kiiresti ära minema (kuigi olime vastupidises kokku leppinud...). Loogiline, et sellest ei saanud mingi supertore "viimane" päev tulla. Siiski meisterdasin aastavahetuse auks valmis ühe tõeliselt maitsva keeksi ja vanaisa kinkis mu Saabile täispaagi (pidupäev!).

Õhtu oli ülimalt rahulik, kuna mul lihtsalt puudus igasugune tuju ja tahtmine midagi ette võtta, kuigi variante muidugi olnuks. Raske uskuda, aga tegin isegi trenni ja mõnulesin natuke aega saunas, selle asemel, et end pidupäeva puhul ümmarguseks süüa. Joomise isu samuti ei olnud: loosi läks vaid üksik apelsinimahlaga viinakoks ja klaasike šampust.

Ma olin lihtsalt nii väsinud ja tahtsin ainult magada. Põhimõtteliselt võibki öelda, et magasin aastavahetuse maha, sest silmad vajusid iseenesest kinni. Ema-isaga kallistasime ja "õnnitlesime" ning mingil hetkel tuli kõne Erikult, aga rääkida ma küll ei viitsinud ega soovinud, nii-et parim lahendus oli sügav uni, sest uus päev peaks alati parem tulema, kui vana närune on olnud. Ma muidugi vihkan nõmedaid aastalõppe, aga see selleks, haha. Hea uni on ka palju väärt ja nautida saab sedagi. Head uut aastat!


Banaani, virsiku(kompoti), rosinate ja šokolaadilaastudega keeks (šokolaadiglasuuriga)

120 g võid
150 g peensuhkrut
1 banaan, purustatult
mõned virsikupoolikud (tunde järgi), purustatult
2 muna, lahtiklopitult
250 g nisujahu
0,5 tl küpsetuspulbrit
1 tl jahvatatud kaneeli
50 g tumeda šokolaadi laaste (võib ka 100 g)
rosinaid (jälle tunde järgi)

Kuumuta ahi 180 kraadini. Vahusta suures kausis või ja suhkur. Sega juurde purustatud banaan ja virsikupoolikud ning klopi järk-järgult, ükshaaval juurde munad. Lisa jahu, küpsetuspulber ja kaneel ning sega korralikult, kuni tainas on ühtlane. Sega ettevaatlikult juurde šokolaadilaastud ja rosinad.
Vala segu ettevalmistatud (kergelt võiga määritud) vormi ja küpseta umbes 1 tund ja 10 minutit või kuni keeksi sisse torgatud puutikk jääb puhtaks.
Jäta keeks umbes 20 minutiks vormi jahtuma.
Seejärel lisasin keeksile ühest koogist alles jäänud šokolaadiglasuuri ja jätsin tahenema.

3 comments: