7.3.10

Alice in Wonderland (2010)

Alice in Wonderland on käesolevat aastanumbrit kandev fantaasiarikas seiklusfilm, mille lavastajaks kuulus Tim Burton (Sleepy Hollow, Charlie and the Chocolate Factory). Peaosades säravad Mia Wasikowska, Johnny Depp, Helena Bonham Carter, Anne Hathaway, Crispin Glover, Michael Sheen ja Stephen Fry. Tegemist on nii-öelda uusversiooniga Lewis Carrolli romaanidest "Alice Imedemaal" ja "Läbi peegli" (täpsemalt: "Alice peeglitagusel maal ja mida ta seal nägi"). Filmis kasutatakse kombineeritud tehnikat, mis sisaldab nii animatsioone kui ka reaalset tegevust.
Viimane fakt muutis kõnealuse filmi minu jaoks üpris vaimustavaks (üldiselt ma ei kannata nii-öelda multikaid silma otsaski... v.a. mõned erandid). Usun, et igaüks võiks Alice in Wonderlandi vähemalt korra vaadata, sest vahel kulub seesugune fantaasiarohkus lihtsalt ära (igapäevaelu ju taolisi efekte ja seiku üldiselt ei sisalda). Stsenaariumi autoriks on muide Linda Woolverton (Beauty and the Beast, The Lion King, Mulan). Olen igati rahul, et kohe esimesel Eestis linastumise päeval selle meistriteose ära nägin.

Niisiis, Alice (Mia Wasikowska - Cosette) on nüüd 19-aastane ja pöördub kogemata tagasi Imedemaale - kohta, mida ta 13-aastasena juba külastas. Tüdrukule öeldakse, et ta on ainus, kes suudab peatada Punasele Kuningannale (Helena Bonham Carter - Planet of the Apes) kuuluva draakoni. Alice kohtab üle pika aja jälle oma lapsepõlvesõpru: Valget Jänest, Kiigajoni ja Käägajoni, Unihiirt, Tõuku, Irvik-Kassi ning muidugi Kübarseppa (Johnny Depp - Sleepy Hollow). Burton ise ütles, et algne Imedemaa-lugu oli tüdrukust, kes lihtsalt seikles ühe karakteri juurest teise juurde, kuid tema tahtis stoorit rohkem terviklikumaks muuta. Burton ei pea filmi eelkäijate järjeks või ümberkirjutiseks.


Mina ei ole (kahjuks) veel Lewis Carrolli "Alice Imedemaal" lugenud, kuid nüüd kavatsen seda kindlasti teha, et end originaallooga kurssi viia. Kui tahaksin välja tuua lemmiktegelasi filmist, läheks tõsiselt raskeks, kuna mulle meeldisid nii Kübarsepp (Johnny Depp on alati võrratu!), Alice, Valge Jänes, Irvik-Kass kui ka Kiigajon ja Käägajon. Muide, mingil seletamatul põhjusel meenutas Anne Hathaway kehastatud Valge Kuninganna mulle Õnne 13-st tuntud Evelini, keda mängib Marika Korolev. Alati, kui näidati Valget Kuningannat, meenus mulle Korolev. Ah jaa, Erik mainis, et Alice´i nii-öelda peigmees Hamish meenutab "Kevadest" tuntud Kiirt. No vot siis, emotsioone tekkis omajagu ning nagu juba ka mainisin, parim fantaasiafilm, mida näinud olen. 10/10

0 opinion(s):

Post a Comment