20.9.10

23.-26.08 - 58

23. august - Kunagi õhtuhämaruses lõpetasin oma suurprojekti - kuurivärvimise. Nüüd on värskenduse kätte saanud nii keldrikorruse aknad, majaesine välisuks kui ka seesamune kuur, mis nägi muidu ikka väga luitunud välja. Ühesõnaga - edusammud.
Pärast küpsetasin valmis ka ühe kohupiima-virsikukoogi ning kuigi kohupiimakoogid ei ole tegelikult päris minu eriala, sai see vägagi maitsev. Võis igati rahule jääda.

24. august - Pärast tööd pidime Erikuga kiire Tartu-otsa tegema, aga veel enne seda õnnestus mul midagi "suurepärast" korda saata... Nimelt lendasin kivitrepil peaaegu ninali (täiesti madalate, kontsata kingadega), lõpetades (õnneks?) siiski vaid suure varba "lömastamisega". See oli umbes sama valus nagu siis, kui kunagi oma pöidla ukse vahel peaaegu puruks pressisin. Vaatamata kõigele komberdasin kuidagi autosse ja kimasin veel Tartussegi.
Kunagi, umbes paari tunni pärast, hakkas valu vaikselt hääbuma ja oli lõpuks juba minimaalne. Seekord läks veel hästi.

Tartu asjaajamistega korras, hüppasime läbi pardikast, kus sai veidi tasuta shopingut harrastatud. Kaup oli isegi üle ootuste asjalik ja ilus, nii-et leidsin päris mitmeid riidetükke (2 kampsunit, 2 kleiti, 2 topikest, Gucci t-särk, sall + Eriku kraam erinevate särkide näol). Loogiline ju, et enne suurt garderoobi korrastamist tuleb sinna veel täiega "uusi" asju lisada! (küll küllale liiga ei tee - ütleb ju nii vana rahvatarkuski)


25. august - Vaatasin pärast tööd veel korra teravama pilguga üle eelmise päeva Lapimaa-riidekraami ja tegin mõned nii-öelda lisaleiud (Fred Perry sviiter, teksaseelik, topp, triiksärk).

Kunagi hilisõhtul valmistasime Erikuga oma esimesed kompotid. Nimelt siis õunakompotid kerge kaneelilisandiga. Ei olnudki midagi keerulist ega üle jõu käivat ning järgmisena on plaanis ploomikompotte meisterdada.


3 kg õunu (meie kasutasime suures osas valgeid klaare, aga hulgas oli ka mõni muu tundmatu (talve)õun);
1,5 l vett;
2 kaneelipulka;

Siirupi valmistamiseks lase vesi pliidil keema, lisa suhkur ja kaneelipulgad ning sega seni, kuni suhkur lahustub. Tõsta tulelt ja lase veidi jahtuda.
Lõika puhastatud (koorega) õunad sektoriteks, eemalda südamikud. Lisa õunasektorid siirupile ja kuumuta 80 kraadi juures ca 5-10 minutit ehk seni, kuni õunad on kergelt pehmed.
Seejärel aseta õunasektorid ettevalmistatud purkidesse, tõsta kaneelipulgad kõrvale ja vala kuum siirup õuntele. Sulge kaaned koheselt ja tõsta purgid tagurpidi rätikule jahtuma.


26. august - Õhtul pimedas Elvisega välja minnes nägin maja taga muru peal midagi veidrat... Alguses ei jaganud üldse asja, aga siis taipasin, et see on siil! Ilmselt meie siilikene, kes majanurgas mõnusat talveund oli maganud möödunud talvel.
Elvis oli pöördes, nii-et tema toimetasin ma tuppa, kust haarasin fotoka ja asusin pilte klõpsima. Siil oli üllatavalt julge ja ei põgenenud mitte kuskile ning lasi endast terve rea pilte teha. Mulle tohutult meeldivad need pisikesed tegelased!

12 comments:

  1. ma ei tea nüüd, kus see seos täpsemalt on, aga selle postitusega tuli meelde, et su pisike kingitus prantsusmaalt ootab ikka veel meil laua peal, et ta saajale toimetaksime! ;)

    ReplyDelete
  2. ohoh, eks ma ootan siis seda, sest sa niikuinii ei avalda, millega tegemist on :D
    peaks millalgi väikse istumise ka tegema, kas teie siia või meie sinna, vahet ei ole.. ja ma tahan su garderoobi näha endiselt :D

    ReplyDelete
  3. las ta saab kõigepealt lõplikult valmis :D ma olen juba praegu rahul, aga riiuleid on puudu ja ma tahaks leida lõpuks selliseid suuremaid korve ka, mis mulle meeldiksid.
    aga igatahes kink - ega miskit erilist ei ole. pigem lihtsalt see, et pidasime teid meeles :)
    aga ma mõtlesin ka jah, et peaks sulle millalgi külla tulema või miskit sellist. rööviks sult vähe juuretist, jooks õlut ja jutustaks niisama. vot nii.

    ReplyDelete
  4. haha, järelikult sa lugesid mu mõtteid, sest tegelikult ma plaanisin õlle ka lisada oma lausele ja juuretise kohta plaanisin samuti küsida :D aga see tähendab, et sa peaks mulle ette ütlema, millal sa tahad, sest siis, kui järgmist leiba tegema hakkan, oskan topelt-juuretise kõrvale panna (mingi nv peaks olema see..)
    aga garderoobi koha pealt ma jään siis samamoodi ootama nagu kingitusegagi :D

    ReplyDelete
  5. nädalavahetus it is! võib-olla juba see.või eks näis. vaatab, kuidas õnnestub. või millal iganes sul leivategemise tuju on ka. :)

    ReplyDelete
  6. ma arvan, et leiaks ka sellesse nädalavahetusse aega.. aga kas te laadale ka lähete?
    leivaga on see teema, et ma küpsetan teda siis, kui otsa saab eelmine, nii-et kui selle nädalaga otsa saab, siis jälle teen nv :D

    ReplyDelete
  7. kaua sul siis üldiselt üks leib nii-öelda vastu peab? :D

    laadalt vast astub isegi läbi, kunagi hilem, ma arvan ikka. tegelikult tahtsime omedusse ka minna ja mul vist tuleb kenasti õppimist, aga ma pole veel 100% kindel.

    ReplyDelete
  8. üks leib on viimasel ajal kuskil nädalakese kestnud, nii-et olen nüüd mitu nv-d järjest seda küpsetanud. eks näis, kas praegune saab otsa laupäevaks-pühapäevaks.. ma olen leivavalmistamise tehnikat muutnud viimasel ajal.
    me pole laadast rääkinudki.. aga ma peaks oma autoga ülevaatusel ära käima ja tööd on meeletult, tänagi peaks veel natuke nokitsema sellega.. õudukas. ma vajan täiega puhkust.

    ReplyDelete
  9. meil kestab üks heal juhul kaks päeva :D

    ReplyDelete
  10. no teid on rohkem ka.. ma olen enamasti üksi ja söön võib-olla viilu või paar päevas. ja mul on päris suured leivad.. järjest suuremaks lähevad :D

    ReplyDelete
  11. See kohupiima-virsiku kook näeb väga nämm välja aga retsepti ei näe pildi pealt. :(

    ReplyDelete
  12. aga proovi nii, et salvestad selle pildi arvutisse ja siis lihtsalt zoomid lähemale (mina näen seda väikest kirja ka lugeda, aga kui on veel väiksem olnud kuskil, siis olen just nii teinud :)
    ja kui sul nii ei õnnestu, võid öelda ja teen lähemalt pilti ja saadan sulle ;)

    ReplyDelete