10.12.10

04.12 - 72 - Ühe koti lugu (Mario Valentino)


4. detsembril võtsime Erikuga ette järjekordse "kohustusliku" Tartu tripi. Nimelt sirvisin ühel hilisel neljapäevaõhtul värsket Hooaega ja avastasin sealt kõige ägedama Valentino kandekoti, mille ma lihtsalt pidin endale saama. Mõtlesin kõnealusele kotile terve reedese päeva ning uurisingi siis lõpuks Tartu Kaubamajast, kas neil on see müügis, ja vastus oli õnneks jaatav.
Tartusse jõudes saigi siis kohe esimese asjana kott ära ostetud ja ma olen väga rahul, kuna see mahutab tõesti k õ i k e (ehk siis ideaalne shopingukaaslane).

Edasi drive in'i järgne näljakustutamine ja kõige maitsvam piimašokolaaditükkidega McFlurry ning pärast veel tõsiselt massiivne ja laiaulatuslik toidushoping Aardla Hulgikaubas.
Kui ma õigesti mäletan, siis käisime ka Lõunakas vajalikke piparkoogimaterjale soetamas ning veel teist kordagi Kaupsis, et saaksin lõpuks endale uue ripsmetuši soetada (lootsin selle leida I.L.U.-st, aga ei läinud õnneks). Niisiis järjekordne Clinique'i komplekt, sest ainult tuši ostmine on selgelt kulukam (ripsmetuši hind on võrdne komplekti hinnaga, kuhu kuuluvad tušš, silmapliiats, kreem ja kosmeetikakotike).

Algselt oli plaanis muidugi Tartu Jõululaata külastada, aga sinna me lõpuks minna ei viitsinudki (tüüpiline), vaid külastasime hoopis hetkeks mu vanavanemaid ja mampsi-papsi samuti.
Õhtu sisaldas niisiis veel piparkoogiküpsetamist, nagu ka järgmine päev.
Piparkoogid ei näinud muidugi ei ühel ega teisel juhul järgmist päevagi, nii head said (puupliidiga tehtud ikkagi). Just nõnda need jõulud tulevadki.


Mario Valentino kompanii asutati 1952. aastal härra Mario Valentino poolt Napolis, Itaalias, kus paikneb ka tänapäeval firma peakontor. Ettevõte tegutseb nahast kaupade valdkonnas, tootes oma kaubamärgi alt jalatseid, aksessuaare ja muid naistekaupu (täpsemalt riideid).
Esimesed "Valentino" kingad lõi aga Mario isa Vincenzo Valentino Napolis ja teda peeti maailma parimaks tootjaks.
1954. aastal leiutas Mario kuulsad sügavroosad sandaalid, samuti loodi selles firmas esmakordselt legendaarsed teravad kontsad (või ka tikk-kontsad). Mario looming pääses muuseas prantsuse Vogue'i esikaanele.

kõik pildid pärinevad lehelt http://mariovalentino.it/site/en/

1956. aastal kerkis Napolisse veel tänapäevalgi eksisteeriv tehas ja hakati disainima omanäoliste kingadega sobivaid kotte ning paar aastat hiljem siseneti juba riiete-maailma: kuulsad moeloojad Giorgio Armani, Gianni Versace, Karl Lagerfeld, Claude Montana andsid oma panuse avangardistlikele Mario Valentino kollektsioonidele 70-ndatel ja 80-ndatel. Enamasti oli tegemist just nahast esemetega.
Fotograaf Helmut Newton näitas Mario Valentino disaini filosoofiat lausa kunstivormina (oma fotode näol).

kõik pildid pärinevad lehelt http://mariovalentino.it/site/en/

80-ndatel saavutas Mario Valentino kompanii tugeva võimu Aasia turul ning kõige eksklusiivsemates butiikides nii Euroopas, Ühendriikides kui ka Jaapanis.
Täna juhib firmat Mario poeg Vincenzo Valentino, kes järgib isa loodud rada, kiigates juba ka Vene ja Ida-Euroopa turge.
Peakorter asub endiselt Napolis, kus Mario Valentino olulisim pood paikneb linna kõige elegantsemal tänaval. Prestiižne showroom asub aga Milanos, jäädes firma kõige esinduslikumaks punktiks.

"Glass" by Mario Valentino
Fall/Winter 2010-2011
kõik pildid pärinevad lehelt http://mariovalentino.it/site/en/

Coming soon...
11. detsember - pisike Helsingi tripp;
13. detsember - tõenäoliselt 2010. a. viimane maniküür;
14. detsember - kontroll-visiit hambatohtri juurde;
16. detsember - Jõuluüritus Kursi Jahilossis koos kolleegidega;
17. detsember - mampsi sünnipäev;
to be continued...

6 comments:

  1. väga, väga sheff kott! ja praktiline ka. ma ise unistan ka juba suht pikka aega uuest kotist, mis ideaalis võiks olla alexa bag, aga noh, küllap unistuseks see jääbki :D
    aga mis tegelikult 16. detsembri sünnipäev? :D

    ReplyDelete
  2. ses suhtes tegelik, et 16. detsembril on ju õige päev, aga siis ma olen jõuluüritusel, nii-et paartile läheks reedel (17. dets) :P
    aga miks unistuseks? minu unistus oli kunagi guessi kott (haha). tegelikult on kõik ju võimalik, kuigi kaine mõistus võib vahele astuda siinkohal :D

    ReplyDelete
  3. 17. ongi tal ju õige päev :D
    aga noh, ütleme nii, et tudengielu juures on 10 000 kroonine kott siiski kauge unistus... kahjuks. ja siin on juba ka reaalsuse ja kaine mõistuse segu, reaalus siis kõvasti domineerimas :D
    aga mulle ikka väga meeldib see su uus kott! vot nii.

    ReplyDelete
  4. faaak, on jah :D feil noh, parandasin ära :D
    kusjuures, ega ma ei mõelnudki niivõrd tudengielu, vaid üldiselt, igasugust tulevikku, sh kaugemat :)
    aga mulle ka meeldib, tervest ajakirjast jäi just see kohe silma ja öösel oli mõtetes isegi vist :D

    ReplyDelete
  5. haha :D ma mõtlesin ka hetkeks juba, et kas mu super sünnipäevade mälu tõesti veab mind alt.. aga ei ole ju, siiani on kogu aeg 17 olnud :D
    aga jah, kaugemasse tulevikku võib ju unistuseks panna ta jah, kuigi siis on juba ilmselt mõni uus mudel, millest unistada :D aga ega siis ongi õige, kui painama jääb, siis on vähemalt kindel, et läheb asja ette, mitte ei jää seisma. nii et hea ost!

    ReplyDelete
  6. ma ei imesta üldse, et feilisin sellega. mu sünnipäevade mälu on olematu :(
    aga võib-olla kunagi ostadki terve hunniku neid kotte, alexa seal hulgas ;) ja mina peaks oma garderoobi korda tegema.. endiselt :D

    ReplyDelete