20.12.10

11.12 - 73 - Elu on seiklus, vol. 2: Helsingi tripp

Kõik sai alguse laupäeva varahommikul kell 03:03, mil kõlas karm äratus minu mobiiltelefonist. Sättisime end valmis ja kell 03:45 olimegi juba teel pealinna suunas. Ilmselt tuleb siinkohal mainida ka teeolusid: 1) Jõgeva-Põltsamaa maantee omas suures osas vaid ühte sõidusuunda ja seegi oli piisavalt lumine; 2) Tallinn-Tartu maantee oli samuti omamoodi nähtus, üllatades nii jää kui ka lumega või siis nende kahe mikstuuriga. Vähemalt ei sadanud ega tuisanud siis veel.

Tallinnasse saabusime umbkaudu kahe tunni möödudes ja asusime autot parkima. Otse loomulikult oli meie tavapärane parkla suletud ning uue leidmiseks sõitsime läbi vähemalt viis-kuus parkimisplatsi. Kes otsib, see leiab: otse terminali ette ja terve päev kokku vaid 70 eegu eest.

Kell 07:30 väljus meie laev M/S Star, mis jõudis Helsingisse vaid kahe tunni möödudes (kell 09:30). Väikseid vahepeatusi tehes võtsime suuna kesklinna, täpsemalt Stockmannis asuvasse meie lemmik-Carrolsisse (kahju, et Eestis enam seda burksiketti ei eksisteeri). Kuna viimane söögikord jäi kuskile kaugele eelmisse päeva, nautisin oma Arizona burksi täielikult.


Piisava aja möödudes alustasime Erikuga jõulushopingut, mida võib vist võrdsustada H&M'i shopinguga, sest peaaegu kõik asjad said just sealt soetatud (mõiste SALE mängis siinkohal kindlasti oma rolli). Igatahes, minu saak oli üpris tagasihoidlik, kuid 100% super: H&M kihiline nude-toonis kleit, koerapildiga T-särk, DIVIDED'i ulmeliselt ägedad kingad, šokolaadi-näomask, orgaanilise apelsinimahla ja päevalilleõliga kehapiim ning üks hiiglaslik sinakas sõrmus. Need asjad pärinevad muidugi erinevatest H&M'idest ning lisaks eelnevale on veel rida esemeid, millest saavad jõulukingid (+ Eriku dressikas) ja neid ma siin ei eksponeeri (v.a. Elvise kommikujulised jõulumaiused).

Muide, nägin nüüd oma silmadega ära kurikuulsa Lanvin for H&M kollektsiooni, mis paistis välja nagu üks suur pettumus (justkui läheks näiteks kuskile Terranova poodi sealset hargnevat massimoodi vaatama). Ausõna, ma poleks sealt mitte ühtegi asja tahtnud, sest need näevad kenad välja vaid reklaamfotodel. Ühesõnaga - pettumus.


Mingil hetkel olime juba üpris väsinud ja parkisime end taas Stocki Carrolsisse, sedapuhku Cocat limpsima ning (mina) šokolaadiga jäätist nautima. Olime seal päris pikalt, enne kui vaikselt sadama poole liikuma asusime. Helsingis sadas kusjuures terve päev paksu lund, aga temperatuur oli ülimalt pehme ja meeldiv.
Enne sadamasse jõudmist leidsime ühe pisikese, eriti kaunilt valgustatud pargi, kus sai veidi mõnusat talveilma nauditud.

Sadam nägi iseenesest välja nagu kirev valjuhääldiga loomaaed (loe: purjus põhjanaabrid).
Kell 18:30 või veidi hiljem väljuski meie laev M/S Baltic Princess. Soetasin sealt oma lemmiku Clinique'i ripsmetuši (umbkaudu 170 eeku soodsamalt kui Eestis - ulme) ja iseenesest mõistetavalt shoppasime kokku terve hunniku söödavat-joodavat kraami (Heineken, Budapest, Marianne jpm). Sellega oli põnev osa läbi ning algas Tallinnasse jõudmise ootamine (ja ilmselgelt üllatusterohke Tallinn-Tartu maantee "igatsemine").

Laeval olid muide julgelt 90% inimestest purjakil soomlased (ohtralt silmiriivavalt riietunud ja käitunud naisi ning moevoolude liikumisest maha jäänud mehi - st jalgpallisärgid, kott-püksid, geelivormid peas jms õudused).


Tallinnasse me igatahes jõudsime (kella 22:00 paiku) ja vaatepilt ei olnudki kõige hullem (alustuseks). Rookisime mu Saabi puhtaks ning asusime linnast välja liikuma. See oli vägagi lihtne, aga ees ootas midagi palju suuremat ja piinavamat, nimelt lume-tormi-tuisu-segune Tallinn-Tartu maantee, kus möllas ilmselgelt pahatujuline Monika. Üldiselt läks tee järjest hullemaks... õigemini see rada, mis teest alles oli jäänud ning mitte ühtegi sahka loomulikult näha polnud. Kui nüüd veel täpsem olla, siis ei olnud ka nähtavust, haha.
Maksimumkiiruseks, mida seal "hullumajas" ideaalsel hetkel (neid oli mõni) aretada sain, oli vist kuskil 75-80 km/h. Teed ei olnud keegi lahti lükanud mitte üheski lõigus. Meie ainuke soov oli Jõgevale jõuda, kuigi vahepeal mulle tundus küll, et sõidan juba igavesti (tegelikult sõitsin kokku 2h 45min).
Kodused ootasid muidugi infot, kas me oleme veel elus/tee peal, ja infovahetusega tegeles Erik.

Mis seal muud, kui jõudsimegi siis lõpuks koju ja see oli ausalt kõige parem tunne. Samas, ekstreemsused ei tee ka vahelduseks üldse halba, kui need eduka lahenduse saavad. Mina jäin igatahes selle Helsingi tripiga rahule, sest sai ju nii mõnigi jõulukink leitud ning ilmselgelt endalegi vinget kraami soetatud... ja korralikku talvesõitu tehtud, talveilma nauditud. Kokkuvõttes üks korralik seiklus. Lõpetasime selle kodus laevalt soetatud Heinekeni rüübates (pingelangus, haha).

6 comments:

  1. ma olen mingi megakiire, ma tean :D aga igatahes, ma pidin ikka kommenteerima ja ütlema, et ma väga nautisin seda postitust! mõnus talvine ja ilusad pildid. ja täitsa lõpp kui fierce kingad! nagu väga-väga ägedad! ma tulen ja röövin sult need ükskord salaja, kui sa tööl oled, ma ju tean küll, kus teil võtit saab :D
    aga jah, ma kiidan igatahes. ja seda ka, et heineken on hea valik ja erikule sall kaela!

    ReplyDelete
  2. oled küll, jah :D ning selle üle on mul ainult hea meel, et nautisid (nokitsesin selle postituse kallal vahelduva eduga nädal aega :D)
    aga pean sind vist natuke kurvastama ka ;) nimelt, me vahetasime luku ära ja seda võtit ei saa küll kuskilt :P
    igatahes, ma ootan kevadet juba, et neid kanda saaks. ja eriku salli teema jääb vist küll kõigile silma :D

    ReplyDelete
  3. ma just hakkasin salli ja mütsi omale kuduma :D aga siis tuleb jah loota, et joulupukki erikule sallipoja toob!
    aga ma siin eile vaatasin seda postituse pealkirja ja juba ükskord vaatasin ka, et ma ei saa su pealkirjaa süsteemist väga aru :D mis vol2 jne?vol ühte pole ju? muidugi vb on asi ka selles, et ma alles hakkasin su blogi lugema ja ei ole neid vanu asju ka tagantjärele lugenud.. v olen ma niisama veits juhe ja asi on kindlasti lihtsamast lihtsam :D

    ReplyDelete
  4. erikul on sall tegelikult. vedeleb kuskil niisama :D
    aga pealkirja-süsteem on siis selline, et kõigepealt on kuupäev, seejärel postituse number (2010. aasta põhjal ning v.a. filmipostitused jms.) ja mõnikord on pealkiri ka juures (nagu siin). vol. 1 on ka muide kuskil olemas.. eelmise aasta hulgas võib-olla.
    ma ei tea, kas sa said midagi aru praegu.. :D

    ReplyDelete
  5. aa, kui elu on seiklus vol. 1 kuskil eelmises aastas on, siis pole ime, et ma segaduses olin :D ma mõtlesin, et miks ma siis seda vol. 1 postitust ei näe :D
    aga sain aru küll. ma ise mõtlesin ka, et need 73 jne on ilmselt postituste numbrid, a ma ei viitsinud nii palju vaadata ka, et kas jaanuari esimene postitus on nr 1, laisk mina

    ReplyDelete
  6. sul oli vist väga igav, et sellise asja üle pead pidid murdma :D
    ma ei viitsi lihtsalt alati mingeid pealkirju välja mõelda ja siis ongi hea lihtne numbreid kasutada :P eks näis, mis järgmisel aastal saama hakkab siin.. (ja sa pidid ka midagi ilmutama varsti!)

    ReplyDelete